Jeden numer telefonu dla wszystkich działów. Sprawdź, co oferuje IVR!
Biznes codzienny

Jeden numer telefonu dla wszystkich działów. Sprawdź, co oferuje IVR!

Dawniej klienci dzwoniący do firmy musieli w pierwszej kolejności znaleźć numer do właściwego działu i wykonać połączenie. Dziś to na szczęście już przeszłość! Wszystko to dzięki nowoczesnej usłudze IVR, która powinna znaleźć się w każdej, zarówno dużej, jak i mniejszej firmie. Czym jest usługa IVR oferowana w ramach voip API i jakie korzyści wiążą się z jej użytkowaniem dla każdej firmy?

IVR, czyli inteligentny system odpowiedzi głosowej w firmie

IVR to z j. angielskiego „interactive voice respond”, czyli inteligentna odpowiedź głosowa. Nazwa ta bardzo dobrze oddaje charakter tej usługi. Jej działanie polega bowiem na udostepnieniu klientom jednego, łatwego do zapamiętania numeru telefonu firmy oraz interfejsu głosowego, który odpowiada na połączenie.

Dzwoniąc pod dany numer telefonu klient zamiast tradycyjnego sygnału słyszy spersonalizowaną głosową informację, która informuje go, do jakiej firmy się dodzwonił oraz oferuje szereg różnych opcji do wyboru. Klient wybierając odpowiednią cyfrę na klawiaturze swojego telefonu lub wypowiadając głosowe polecenie zostaje automatycznie przekierowany do odpowiedniego działu.

Jeden numer telefonu dla wszystkich działów. Sprawdź, co oferuje IVR!

IVR pomaga w utrzymaniu pozytywnych relacji z klientami

Dzięki zastosowaniu IVR firma nie ma konieczności posiadania kilkunastu różnych numerów telefonów prowadzących do różnych działów. Wybór odpowiedniego kontaktu jest także znacznie prostszy dla klienta – nie musi on bowiem czekać, aż jego połączenie zostanie przekierowane na właściwy numer wewnętrzny lub samodzielnie poszukiwać telefonu do odpowiedniego działu firmy.

W przypadku IVR dzwoniący nie mają także problemów z długim czasem oczekiwania na linii. Każdy klient, który połączy się z odpowiednim działem zostanie bowiem poinformowany przez system o swojej kolejce oraz liczbie osób oczekujących przed nim na połączenie. Uprzejmy komunikat głosowy pozytywnie wpływa na nastrój klienta oraz sprawia, że chętniej zaczeka on na linii na swoją kolej.

Szybkość oraz wygoda kontaktu z firmą ma ogromne znaczenie dla jej postrzegania przez klientów. Osoby, które w prosty sposób są bowiem w stanie dodzwonić się do firmy oraz uzyskać od niej niezbędne informacje znacznie chętniej korzystają z jej usług oraz dokonują zakupów. IVR oferowany w ramach voice API jest więc w stanie pozytywnie wpłynąć na relacje firmy z jej klientami oraz skutecznie wesprzeć sprzedaż.

IVR – praktyczna i funkcjonalna usługa dla dużych i małych firm

Mimo tego, że IVR jest usługą skierowaną zarówno do małych, jak i dużych firm, zalety płynące z jej zastosowania docenią zwłaszcza ci drudzy. Duże przedsiębiorstwa posiadające wiele działów dzięki IVR i voice API będą bowiem w stanie znacznie usprawnić komunikację głosową, zadbać o bardziej efektywne rozłożenie obowiązków pracowników zajmujących się odbieraniem połączeń telefonicznych od klientów, a także zapewnić sobie rozwiązywanie niektórych problemów w sposób zupełnie automatyczny.

Jeden numer telefonu dla wszystkich działów. Sprawdź, co oferuje IVR!

Mniejsze firmy z pewnością docenią natomiast wrażenie profesjonalizmu, jaki zapewni im korzystanie w swojej działalności z IVR w ramach voip API. Klienci dzwoniący na ich numer zyskają bowiem profesjonalne podejście firmy do kontaktu z nimi, co pozytywnie wpłynie na wizerunek firmy oraz pozwoli jej szybciej i lepiej rozwijać swoją działalność.

Partnerem artykułu jest Apifonica - więcej na Apifonica.com.

 

 

Zobacz więcej podobnych postów