Rodzaje druku reklamowego
Biznes codzienny

Rodzaje druku reklamowego

Druk reklamowy stanowi atrakcyjną formę reklamy dla małych firm, średnich przedsiębiorstw, czy wielkich korporacji. To jedna z najpowszechniej stosowanych form promocji, wykorzystująca fizycznie drukowane media. Występuje pod postacią gazet, ulotek, broszur, czasopism czy bannerów. Do dziś stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do klienta, choć siła druku nieco zmalała na rzecz reklam pojawiających się w mediach społecznościowych. Czym przyciąga druk reklamowy i jakie są jego rodzaje?

Druk offsetowy

Jest obecnie jedną z najczęściej stosowanych form druku. Zapewnia głębokie nasycenie kolorów i doskonałą jakość druku. W tej technice druk przenoszony jest na powierzchnię drukową za pomocą specjalnego cylindra. Rozwój technologii umożliwia druk na formatach SRA3 i większych. Przygotowanie produkcji wymaga jednak niemałych nakładów finansowych, dlatego druk offsetowy sprawdzi się najlepiej przy większych nakładach (mowa o setkach lub tysiącach egzemplarzy). Czas realizacji zamówienia druku offsetowego wynosi zazwyczaj do kilku dni.

Druk solwentowy

Ten rodzaj druku stosuje się zazwyczaj przy powierzchniach wielkoformatowych. Technika druku solwentowego wykorzystuje tusze pigmentowe na bazie rozpuszczalników organicznych. Jakość druku w tym przypadku jest porównywalna z jakością fotografii wykonywanej ówczesnym sprzętem. Istnieje możliwość pokrycia druku solwentowego laminatem, co sprawia, że całość jest odporna na wszelkiego rodzaju warunki atmosferyczne. Druk tego typu zachowuje trwałość swoich kolorów przez wiele lat.

Rodzaje druku reklamowego

Druk UV

To jedna z nowocześniejszych metod drukowania materiałów wielkoformatowych. Dzięki zaawansowanej technologii druk można zastosować na dowolnej powierzchni – plastik, szkło, metal, drewno itd. Druk UV charakteryzuje się wysoką trwałością i jest odporny na wszelkie uszkodzenia mechaniczne, a także warunki atmosferyczne (warto podkreślić, że druk nie blaknie pod pływem działania promieni słonecznych). Czas realizacji zamówienia w druku UV wynosi 2-3 dni ze względu na czas schnięcia farby, który wynosi około 24 godzin.

Druk atramentowy

Technologia druku atramentowego opiera się na zastosowaniu ekologicznych atramentów pigmentowych, przez co stanowi nieco droższą opcję w porównaniu do druku solwentowego. Produkt pokryty drukiem atramentowym cechuje się niską odpornością na promieniowanie słoneczne oraz anomalia pogodowe, dlatego druk ten stosuje się zazwyczaj do druku plakatów, broszur i ulotek przeznaczonych do ekspozycji wewnątrz budynków.

Druk lateksowy

Tego typu druk łączy w sobie cechy druku solwentowego i atramentowego. Powierzchnię drukową pokrywa się lateksem oraz wodą, czego efektem jest wysoka odporność na promieniowanie słoneczne i pozostałe warunki zewnętrzne. Trwałość druku lateksowego oraz silne nasycenie kolorów sprawia, że jest to rozwiązanie idealne z przeznaczeniem na plakaty zewnętrzne czy reklamy samochodowe.

Druk reklamowy to bez wątpienia atrakcyjna forma reklamy. Umożliwia dotarcie do jak największej grupy docelowych odbiorców, których uwagę skupia ciekawą treścią w towarzystwie przykuwającej wzrok grafiki.

Zobacz więcej podobnych postów