Chatbot – prosta optymalizacja komunikacji z klientem!
Firma

Chatbot – prosta optymalizacja komunikacji z klientem!

Im szybsza odpowiedź, na zapytania klientów, tym większa jest ich satysfakcja, a tym samym większa szansa na to, że skorzystają z naszej oferty. Jednym z doskonałych narzędzi, które usprawniają komunikacje z użytkownikami stron internetowych, umożliwiającym błyskawiczną reakcję na zapytanie w czasie rzeczywistym, przy braku konieczności angażowania do działania konsultantów, są chatboty.

Jak działa chatbot?

W najprostszym ujęciu chatbot to program komputerowy, stworzony do obsługi livechatów, który umożliwia zautomatyzowanie komunikacji z klientami. Za sprawą specjalnych algorytmów i baz danych, chatbot jest w stanie odpowiadać na proste zapytania użytkowników. W tym celu najczęściej opracowywane są scenariusze zdarzeń, które powstają w wyniku analizy zachowań klientów. Chatboty dzielą się na konwersacyjne, blokowe oraz powiadamiające.

Za sprawą zaawansowanych technologii uczenia maszynowego, współczesne chatboty są w stanie prowadzić konwersację na podstawie rozpoznania kontekstu wypowiedzi, dając użytkownikowi unikalną odpowiedź na jego pytanie. Tak zaawansowane chatboty to zalążek sztucznej inteligencji, która sama rozwija swoją bazę wiedzy w oparciu o przeprowadzone już konwersacje.

Chatbot – prosta optymalizacja komunikacji z klientem!

Zalety wdrożenia chatbota na stronie

Jedną z najważniejszych zalet chatbotów jest możliwość utrzymania stałej komunikacji z klientem, nawet 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Automatyzacja komunikacji pozwala również na optymalizację kosztów prowadzenia service center. Konsultanci z biura obsługi klienta, którzy są odciążeni koniecznością reagowania na proste zapytania, mogą poświęcić się bardziej problemowym zagadnieniom.

W ten sposób praca całego service center jest o wiele bardziej wydajna i sprawna. A zadowolenie klientów z możliwości szybszego otrzymania odpowiedzi na swoje zapytania buduje pozytywny wizerunek firmy. Chatboty znajdują zastosowanie praktycznie w każdej branży, która działa online. Ich wpływ na zwiększenie efektywności komunikacji jest olbrzymi! Klienci cenią je przede wszystkim za wygodę oraz możliwość uzyskania pomocy w każdej chwili.

Jak wdrożyć chatbota na stronę?

Istnieje wiele różnych sposobów na wdrożenie chatbota. Najprościej jest jednak skorzystać z oferty profesjonalnych firm, takich jak Thulium, które zajmują się m. in. wdrażaniem nowoczesnych systemów do sprawnej komunikacji z klientem.

Chatbot z powodzeniem może stać się świetnym wsparciem, w postaci szybkiej i automatycznej komunikacji z klientami. Co najważniejsze, w przypadku systemów Thulium, chatboty są w pełni zintegrowane z całym systemem CRM oraz pozostałymi kanałami komunikacji. Dzięki temu w razie potrzeby, kiedy bot nie zrozumie pytania, sam przekierowuje użytkownika do konsultanta.

Chatboty, obok livechatów prowadzonych przez konsultantów, stanowią kanały komunikacji bardzo chętnie wybierane przez użytkowników stron czy klientów. Anonimowość, jaką daje chat oraz szybka odpowiedź, zachęca klientów do korzystania z tego typu rozwiązania zamiast wysłania zapytania w formie e-mail czy rozmowy telefonicznej. Warto zatem rozważyć taką opcję, bo ze wszech miar jest ona jak najbardziej opłacalna.

Zobacz więcej podobnych postów