Firmowe pliki z danymi są niezwykle ważne dla każdego przedsiębiorstwa. Przechowywanie ich w swoim centrum danych może generować wysokie koszty, a nawet pomimo dobrych zabezpieczeń, sprzęt może ulec awarii. Firmy wykonujące usługi przechowywania danych w chmurze notują rosnącą liczbę klientów, którzy decydują się powierzyć swoje cenne pliki w bezpieczne miejsce. Dlaczego warto rozważyć opcję przechowywania danych w chmurze?
Niższe koszty
Dla wielu przedsiębiorców backup danych na taśmach to nadal chleb powszedni. Koszty takie przedsięwzięcia są niemałe – należy zakupić odpowiedni sprzęt, licencjonowane oprogramowanie o dobrej pojemności, stworzyć przestrzeń dyskową, zapewnić stałą dostawę prądu oraz chłodzenie sprzętu. Dodatkowo warto należycie zadbać o duplikat swoich danych na wypadek awarii firmowego data center. Tymczasem chmura dla biznesu to opcja coraz bardziej opłacalna. Takie usługi oferowane przez zewnętrznych dostawców cieszą się rosnącą popularnością, zatem ceny również można uznać za coraz bardziej przystępne.
Gwarancja bezpieczeństwa
Kopie zapasowe w chmurze są zgodne z wszelkimi normami prawnymi. Wszystkie dane znajdujące się w chmurze są solidnie szyfrowane, a ich kopie zlokalizowano w odległych od siebie miejscach. Tego typu data center nie ulegają awarii z racji wysokiej jakości sprzętu i nowoczesnych rozwiązań. Większość firm oferujących chmurę dla biznesu stosuje zasadę 3-2-1, która gwarantuje całkowite i bezpieczne odzyskanie danych w razie awarii lub zdarzenia losowego w przedsiębiorstwie.
Przejrzyste procedury
Procedura tworzenia kopii zapasowej w dużej korporacji może sprawiać niemałe problemy i zabierać mnóstwo czasu. Dane należy skopiować na taśmy, odpowiednio oznaczyć, sklasyfikować i bezpiecznie przetransportować do biblioteki taśmowej. Warto mieć na uwadze, że pamięć ludzka bywa zawodna i każdy ma prawo popełniać błędy. Zlecenie usługi przechowywania kopii zapasowych zewnętrznej firmie jest nie tylko bardziej oszczędne w czasie, lecz również bezpieczniejsze.
Kosztowne awarie
Nawet najlepiej zabezpieczony sprzęt w przedsiębiorstwie może ulec awarii lub zniszczeniu. Odzyskanie danych w wielu przypadkach jest niezwykle trudne, a czasem wręcz niemożliwe. Koszty takiej usługi dla firm zaczynają się od 500 zł, w zależności od liczby utraconych plików. Przechowując swoje dane w chmurze, przedsiębiorcy mogą zaoszczędzić nawet czterocyfrowe kwoty, szybko odzyskując utracone pliki z zewnętrznego serwera. Wbrew powszechnie panującym przekonaniom, odzyskiwanie danych z chmury nie jest czasochłonne, choć głównie uzależnione od przepustowości łącza internetowego.
Chmura dla biznesu jest znakomitym pomysłem, jeśli w grę wchodzą archiwa zawierające pliki niezbędne do dalszego funkcjonowania firmy. Obecnie koszty backupu w chmurze są nieporównywalnie niższe z tradycyjną metodą przechowywania danych na kilku nośnikach pamięci. Warto przemyśleć takie rozwiązanie dla swojej firmy i podjąć decyzję, która pozwoli zaoszczędzić nie tylko sporą sumę pieniędzy, lecz również czas i niepotrzebny stres.