Czym jest nowoczesny marketing?
Firma

Czym jest nowoczesny marketing?

Marketing błędnie definiuje się jako nachalne sprzedawanie produktów. Dlatego wielu przedsiębiorców niestety traci cennych klientów myśląc, że jedynie nastawienie na reklamę i linki sponsorowane da zamierzony efekt. Według nowoczesnych definicji marketing to coś więcej niż ciągłe informowanie o istnieniu firmy oraz jej usługach i produktach. Czym więc zajmuje się marketing XXI wieku?

Czym jest nowoczesny marketing?

Jak wygląda nowoczesny marketing?

Według CIM, czyli The Chartered Institute of Marketing, marketing jest procesem zarządczym, który pozwala na identyfikowanie klientów oraz ich potrzeb. To z kolei wiąże się z wykonywaniem badań, a także planowaniem i projektowaniem działań marketingowych w oparciu o już wykonane badania. W ten sposób wiemy, jakie działania marketingowe będą działać na potencjalnych klientów oraz sprawią, że reklama da efekt. Badanie rynku oraz informacje kierowane do konkretnej grupy wiekowej znacznie pomogą również w rozwinięciu biznesu, a o to przecież chodzi. Firmy już rozumieją, że tylko przez nastawienie swojej oferty pod konkretną grupę odbiorców mają szansę na długofalowy sukces.

Marketing staje się więc nie tyle reklamą, co filozofią biznesu oraz kreowaniem potrzeb. Znane jest stwierdzenie „myślenia klientem”. Takie działania marketingowe znacznie polepszają relacje klient-sprzedawca. Reklama nie jest więc już jedynym sposobem na dotarcie do klienta. Marketingowcy wiedzą, że relacja z klientem rozpoczyna się od wizerunku firmy, jej otwartości na zmiany, elastyczności oraz życzliwego podejścia. Jeśli klient będzie czuł się doceniony oraz firma zaangażuje się w jego odpowiednią obsługę, nie tylko wróci po kolejne usługi lub produkty, ale również poleci ją innym osobom ze swojego otoczenia.

Marketing internetowy

W dobie mediów społecznościowych marketing przeszedł ogromną metamorfozę. Marki mają możliwość interakcji z klientami, wchodzenia z nimi w dialog. Stają się znacznie bliższe i łatwiej im poznawać swoją grupę docelową, co ułatwia sprzedaż. Reklama staje się więc mniej nachalna, ale za to celowana i przemyślana.

Zobacz więcej podobnych postów