Pakowanie zamówień i organizowanie ich wysyłki to codzienność większości firm z sektora e-commerce. W ostatnich latach, coraz więcej polskich przedsiębiorców zwraca uwagę na ekologię i dostosowuje do niej działania związane z realizacją zamówień. Jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań są ekologiczne przesyłki, które są coraz bardziej doceniane przez klientów.
Eko przesyłki, czyli jakie?
Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto zwracał uwagę na to, w jakim opakowaniu została mu dostarczona przesyłka – liczyła się jej zawartość. Czasy te dawno już jednak minęły, a my z roku na rok stajemy się coraz bardziej świadomi. Wiemy bowiem, że nasze codzienne decyzje mają olbrzymi wypływ na środowisko naturalne. W związku z modą na ekologię i popularność proekologicznych rozwiązań, coraz więcej firm proponuje swoim klientom ekologiczne pakowanie przesyłek.
Ekologiczne opakowania transportowe to m. in. kartony pochodzące z recyklingu, papierowe koperty oraz opakowania ze specjalnych biodegradowalnych folii. Zwykłe, plastikowe taśmy klejące są zastępowane ich papierowymi odpowiednikami, a wypełnienia z tworzyw sztucznych, przyjaznymi dla środowiska papierami z recyklingu oraz rozpuszczalnymi w wodzie wypełniaczami. Inwestycja w tego typu materiały to świetny wybór dla firm, których klienci zwracają uwagę na kwestie ekologii oraz cenią firmy, które działają w zgodzie z jej zasadami.
Dlaczego warto postawić na ekologię w kwestii przesyłek?
Każde opakowanie transportowe musi spełniać jedną podstawową rolę – odpowiednio zabezpieczać towar na czas transportu oraz sprawić, że zostanie on przekazany w ręce klienta w nienaruszonym stanie. Eko opakowania świetnie wywiązują się ze swojej roli i w praktycznie niczym nie ustępują materiałom wykorzystywanym na masową skalę jeszcze kilkanaście lat temu. W przeciwieństwie do nich, są jednak przyjazne środowisku, mogą zostać wykorzystane więcej niż jeden raz oraz pozwalają poczuć, że mamy swój wkład w zachowanie przyrody w dobrym stanie.
Eko przesyłki mają ogromne znaczenie także dla rozwoju firmy i konkurencyjności jej oferty. Większość klientów zwraca uwagę na kwestie ekologii i mając wybór, zdecydowane chętniej sięga po produkty oferowane przez firmy dbające o ekologię. Eko pakowanie przesyłek jest natomiast jednym z najbardziej widocznych i przez to szczególnie docenianych przez odbiorców działań na tym polu.