Warto podkreślić, że wszystkie opinie i rekomendacje osób, które nabyły nasz produkt bądź skorzystały z oferowanej przez nas usługi są bardzo ważne dla funkcjonowania naszego biznesu. To dzięki nim możemy zdobywać nowych klientów czy też uzyskać informacje zwrotne. Pamiętajmy, ze wielu ludzi przed dokonaniem jakiejkolwiek transakcji najpierw zapoznaje się z opiniami innych osób na temat firmy i oferowanych przez nią produktów i usług. W jaki zatem sposób powinniśmy prosić klientów o opinię, tak aby ją uzyskać?
Prośba o opinię i rekomendację – jak robić to dobrze?
Warto zaznaczyć, że z reguły mimo tego, iż klienci są zadowoleni z zakupu danego produktu to rzadko, która osoba sama z siebie decyduje się na wystawienie opinii. Dlatego tak wiele firm zachęca klientów do wystawiania opinii i rekomendacji. Pamiętajmy jednak, że wysyłając klientom wiadomość z prośba o wstawienie opinii dobrze jest podać konkretny termin, najlepiej niezbyt odległy z podkreśleniem, że jest to sprawa ważna na teraz, wówczas istnieje szansa, że dana osoba nie odłoży tej czynności na później (a skłonność do odkładania mniej istotnych spraw na później jak powszechnie wiadomo wykazuje naprawdę wiele osób). Zamiast maili wysyłanych za pomocą programu do mailingu warto postawić na zwykłe maile, wiadomości na Facebooku czy też odręcznie napisany list, wtedy nasza prośba będzie bardziej osobista i spersonalizowana i klientowi będzie trudniej ją zlekceważyć.
Jak ułatwić klientowi wystawienie opinii i rekomendacji?
Należy również podkreślić, że wielu klientów nie wystawia opinii, ponieważ nie wie, co dobrze było by napisać. Warto, więc w maksymalny sposób ułatwić klientowi to zadanie. Bardzo dobrym pomysłem jest możliwość wystawienie opinii poprze klikniecie w liczbę gwiazdek. Jeżeli zaś zależy nam na nieco dłuższej opinii można usprawnić klientowi to zadanie poprzez ułożenie konkretnych pytań dotyczących naszego produktu. Ponadto niektóre firmy za wystawienie opinii na temat danego towaru lub usługi oferują swoim klientom drobny prezent np. zniżkę na zakup kolejnego produktu, często to właśnie to bywa naprawdę skutecznym motywatorem do wystawienia opinii.