Anglia obecnie znajduje się na czwartym miejscu w Europie pod względem poziomu rozwoju gospodarczego. Przed nią znajdują się tylko Niemcy, Francja oraz Włochy. W Wielkiej Brytanii prym wiodą głównie usługi finansowe i handlowe oraz ubezpieczenia. W przemyśle Anglia z kolei przoduje w zakresie produkcji maszyn, urządzeń elektronicznych, przemysłu kolejowego, stoczniowego i lotniczego.
Polskie firmy działające w wymienionych powyżej sektorach mogą więc liczyć na największe zyski z eksportowania swoich produktów do Wielkiej Brytanii. Jak na razie nasz kraj zajmuje 12 miejsce wśród europejskich państw eksportujących na wyspy. Jego znaczenie może jednak z czasem znacznie wzrosnąć.
Wielka Brytania a handel internetowy
Mieszkańcy Wielkiej Brytanii bardzo chętnie korzystają z Internetu oraz wyszukiwarek w celu dokonywania zakupów. W 2009 r. Internet przyczynił się do wzrostu PKB Anglików o ponad 7%, a wartość wszystkich usług oferowanych za jego pośrednictwem łącznie wyniosła wartość ponad 100 mld funtów.
Ponad 60% Anglików w 2010 r. robiło zakupy za pośrednictwem Internetu. Anglicy bardzo chętnie kupują online produkty przeznaczone zarówno do celów konsumenckich, jak i biznesowych. Co więcej, nie boją się także wydawać dużych kwot pieniędzy robiąc zakupy w Internecie. Wielka Brytania chętnie importuje oraz kupuje towary wyprodukowane za granicą. To wszystko stanowi z kolei ogromną szansę dla polskich firm, które liczą na większą sprzedaż oraz lepsze zarobki.
Pozycjonowanie Wielka Brytania – jak zacząć?
W celu pozycjonowania swojej strony internetowej w Wielkiej Brytanii warto skorzystać z profesjonalnego przetłumaczenia serwisu na język angielski, zacząć regularnie prowadzić blog w tym języku, zoptymalizować stronę pod kątem wyszukiwarki google.co.uk, postawić na link building oraz zainwestować w kampanie AdWords w Wielkiej Brytanii.
Kampanie AdWords w Anglii to absolutny must have w skutecznej strategii pozycjonowania strony internetowej w Wielkiej Brytanii. Tego elementu nie może więc zabraknąć, jeśli zależy nam na wzroście sprzedaży naszych produktów oraz usług na angielskim rynku. Jeśli chodzi o pozycjonowanie Wielka Brytania oprócz ogromnych szans posiada także dużą konkurencję, o której nie należy zapominać. Jest to widoczne zwłaszcza w wyszukiwarce google.co.uk, z której korzysta większość Brytyjczyków.
W opracowaniu skutecznej strategii promocyjnej pomoże ustalenie najważniejszych celów kampanii AdWords w Wielkiej Brytanii oraz wykorzystanie wykluczeń, których zadaniem będzie dokładniejsze nakierowanie kampanii oraz uzyskanie za jej pomocą lepszych wyników sprzedażowych.