Jak zbudować strategię marketingową?
Firma

Jak zbudować strategię marketingową?

Strategia marketingowa to jeden z najważniejszych elementów podczas promowania firmy. Jej świadome wybranie i stworzenie daje bardzo dużo różnego rodzaju korzyści i pomaga zwiększyć sprzedaż czy rozpoznawalność marki. Jak zatem zbudować odpowiednią strategię marketingową dla swojej marki? Dlaczego warto ją posiadać i działać zgodnie “z planem”? Odpowiedzi na te pytania i przydatne porady prezentujemy poniżej.

Jak zbudować strategię marketingową?

 

Jakie korzyści daje posiadanie strategii marketingowej?

Posiadanie strategii marketingowej posiada wiele korzyści. Warto wybrać ją i stosować świadomie, gdyż są to sprawdzone oraz efektywne działania, których skuteczność została potwierdzona. Oprócz skuteczności zaplanowanej i skoordynowanej akcji promocyjnej, strategia marketingowa pozwala efektywnie wykorzystywać budżet oraz pomaga stworzyć jasny plan promocji. Strategia marketingowa to też spójność przekazu oraz zwiększenie popularności marki, która prezentuje się w określony sposób. Posiadanie i realizowanie strategii marketingowej pozwala też nam być o “krok z przodu” - przed konkurencyjnymi markami, które jej nie stosują.

Jak zbudować odpowiednią strategię marketingową?

Aby zbudować swoją strategię marketingową, należy wykonać kilka kroków. Pierwszym z nich jest wstępna analiza naszej sytuacji. Powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie, do kogo chcemy trafić i jaki cel chcemy osiągnąć. Zupełnie inaczej buduje się strategię marketingową do celów sprzedażowych np. w grupie nastolatków, a inaczej strategię zwiększania popularności w grupie emerytów. Jeśli wiemy już jaki cel chcemy osiągnąć i kto jest naszym klientem, należy wybrać jedną z dostępnych strategii. Do celów sprzedażowych możemy wybrać reklamę w Google czy na portalach społecznościowych. Gdy działamy jako lokalna firma warto stworzyć witrynę i pozycjonować stronę oraz firmę lokalnie dodając np. wizytówkę na mapach czy stając się widocznymi w wyszukiwarce Google. Gdy zależy nam na promocji nowej marki, warto wybierać artykuły sponsorowane, event marketing czy marketing szeptany. Wybierając strategię marketingową, powinniśmy zastanowić się, jaki kanał promocji jest popularny dla grupy odbiorców oraz jakie środki chcemy przekazać na reklamę.

 

Zobacz więcej podobnych postów