Reklama na Facebooku pozwala dotrzeć do odbiorców na całym świecie. Stale zmieniający się algorytm platformy społecznościowy może stanowić spore wyzwanie, jeśli chodzi o ruch organiczny. Jednak wykorzystując funkcje mikro-targetowania, możesz łatwiej dotrzeć do grupy docelowej. Dzięki nim możesz dotrzeć do osób, które będą zainteresowane Twoimi usługami lub produktami.
Utwórz stronę swojej firmy i konto reklamowe.
Poznaj swoich klientów. Angażuj się. Zobacz, jakie są ich zainteresowania. Spróbuj się dowiedzieć, czego szukają i co im sprawia radość. Dzięki temu stworzysz lepsze reklamy, bardziej ukierunkowane na odbiorców. W ten sposób nawiążesz i podtrzymasz wartościowe relacje z grupą docelową.
Facebook Power Editor
Jest przydatny do tworzenia i edytowania. Korzystając z power editor, możesz łatwiej zarządzać dużą liczbą reklam i kampanii. Pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Oferuje bowiem możliwość wykonania masowej edycji. Wyposażony jest zarówno w podstawowe funkcje (ustawienia, kierowanie, stawki, budżety i kreacje), jak i zaawansowane (wybór miejsca docelowego).
Umożliwia też przesyłanie własnych list kontaktów. Może być kompatybilny z Excelem. Dzięki temu kampanie i reklamy będą szybkie i łatwe w zarządzaniu. Pozwala również je pobierać i edytować z konta menedżera reklam.
Dodaj piksel Facebooka do swojej witryny.
Piksel Facebooka może być prosty lub oryginalny. Wszystko zależy od tego, czego dokładnie potrzebujesz. Tak, czy inaczej, warto go mieć, jeśli chcesz sprawdzić efektywność reklam. Możesz go zoptymalizować pod kątem wszelkiego rodzaju działań na stronie. Pozwala budować listy remarketingowe. Jeśli jeszcze nie masz go na stronie, koniecznie go dodaj!
Odkryj swoich idealnych odbiorców.
Facebook ma prawie 2 miliardy aktywnych użytkowników. Większość z nich nie jest zainteresowana Twoim produktem lub usługą. Jeśli jednak skorzystasz z odpowiedniej kombinacji kierowania geograficznego, demograficznego, behawioralnego i zainteresowań, możesz dotrzeć do potencjalnych klientów.
Zwróć uwagę na Wynik Trafności. To miara jakości reklamy na Facebooku oparta na pozytywnych i negatywnych opiniach odbiorców. Im wyższy Wynik Trafności, tym niższy koszt kliknięcia. Jeśli Twoje reklamy na Facebooku nie działają, koniecznie weź pod uwagę ten parametr.
Twoje cele powinny być oparte na kliknięciach, widoczności, świadomości marki, zaangażowaniu marki lub bardzo skutecznych wskaźnikach marketingowych.
Wybierz cel.
Menedżer reklam Facebooka, podobnie jak wiele sieci reklamowych w mediach społecznościowych, został zaprojektowany z myślą o celu Twojej kampanii. Do wyboru jest kilkanaście celów. Lista obejmuje wszystko, od ogólnej świadomości marki, poprzez instalowanie aplikacji, po zwiększenie ruchu w sklepie internetowym.
Wybierając jeden z tych celów, dajesz Facebookowi lepszy obraz tego, co chcesz zrobić. W ten sposób możesz stworzyć lepiej dopasowane reklamy.
Sprawdź, czy Twoja witryna jest aktualna i wciągająca. Prawdopodobnie będziesz wysyłać znaczny ruch do swojej strony na Facebooku. Dlatego musi spełniać oczekiwania odbiorców. Zbieraj opinie na temat mylących elementów na stronie i dostosuj ją do potrzeb klientów.